ALTINORDU BELEDİYESİ TARAFINDAN ATIK TOPLAYICILARINA YÖNELİK DÜZENLEME


Kamuoyunda “kâğıt toplayıcıları” olarak bilinen ve herhangi bir işletmeye bağlı olmaksızın atık toplayıcılığı yapan vatandaşlarla ilgili 2022/6 sayılı Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yayımlanan “Atık Toplayıcıları” konulu Genelgeye istinaden Altınordu Belediyesi, serbest olarak atık toplayıcılığı yapanları “sıfır atık bilgi sistemi” ile kayıt altına alarak yetkilendirilmesi ve çalışma sisteminin düzenlenmesi için “Altınordu Belediyesi Sınırları İçerisindeki Bağımsız Sıfır Atık Toplayıcılarına İlişkin Usul Ve Esaslar”ı hazırlamış ve bu usul ve esaslar belediye meclisi tarafından kabul edilmiştir.
Bu kapsamda Altınordu Belediyesi tarafından usul ve esaslarda belirtilen şartlara uygunluk sağlayan atık toplayıcılarının başvuruları kabul edilecektir.18 yaş ve üzeri Altınordu ilçesinde ikamet eden atık toplayıcılarından ilk başvuruda istenecek belgeler belediyemiz web sayfasında duyurular kısmında yer alan dilekçe örneğinde belirtilmiştir. Kimlik belgesi fotokopisi, aracı varsa ruhsat fotokopisi, ikametgah belgesi, iletişim bilgileri ve 50mmx60mm ölçülerinde 2 adet fotoğraf ile Belediyemize başvuruda bulunulacaktır. İlçe Emniyet Müdürlüğü veya jandarmaya yazılan yazılar sonucunda durumları uygun olanlar ile irtibata geçilerek belediyeye davet edilecektir.
Belediyemiz tarafından başvuru süreci tamamlanan ilgili atık toplayıcıları, Sıfır Atık Bilgi Sistemi’ne kaydedilecek ve “Bağımsız Sıfır Atık Toplayıcısı Kartı” sahibi olabilecektir. Kart sahibi olan atık toplayıcıları belediyemizin düzenlediği usul ve esaslar çerçevesinde çalışmalarını sürdürecektir.

Örnek Dilekçe